Przetrenowanie i regeneracja po treningu street workout

1

Na przetrenowanie może złożyć się bardzo wiele, pozornie błahych, czynników, takich jak nadmierny wysiłek, brak snu, czy zła dieta. Jakie są objawy przetrenowania i jak powinna wyglądać regeneracja po treningu street workout? Odpowiadamy w artykule.

Przetrenowanie po treningu street workout może być groźne dla naszego organizmu. Jest to długotrwałe, przewlekłe wyczerpanie, które organizm odczuwa w związku ze zbyt dużym wysiłkiem fizycznym. Pisząc „wysiłek fizyczny” trzeba mieć na uwadze zarówno trening street workout, ale także kilka innych czynników, które łącznie wpływają na złą kondycję ciała, np.: duża ilość pracy, nieodpowiednia dieta, stres, notoryczne niewysypianie się.

Inną sytuacją, która może prowadzić do zdrowotnych problemów jest niedostosowanie treningu street workout do własnych możliwości, a także zbyt duża częstotliwość ćwiczeń, która nie pozwala na zregenerowanie się naszego ciała.

W sporcie do sprawności należy dochodzić powoli i rozsądnie, a nie gwałtownie, bo w ten sposób można nabawić się poważnych kontuzji i szybko zniechęcić się do treningów. Wychodzenie ze stanu, jakim jest przetrenowanie może potrwać całkiem długo i nie jest to nic przyjemnego, dlatego zamiast zastanawiać się jak się ratować, warto postarać się do takiego punktu nie doprowadzić. Kluczem do uniknięcia przetrenowania jest właściwa regeneracja po treningu.
Jak rozpoznać u siebie przetrenowanie? W przypadku długotrwale wyczerpanego organizmu, oprócz objawów fizycznych, mamy również do czynienia z obniżeniem się kondycji psychicznej. Wychodzenie ze stanu zwykłego zmęczenia to kwestia kilku – kilkunastu dni, zaś powrót do formy po przetrenowaniu może zabrać nawet parę tygodni. Dodatkowo u osób przetrenowanych można zauważyć spadek apetytu, libido, ogólnej kondycji, a u kobiet mogą wystąpić problemy z regularnym miesiączkowaniem.

Regeneracja po treningu to coś, co zdecydowanie warto zaplanować. Warto tak rozłożyć treningi street workout, aby w tygodniu wyznaczyć optymalną liczbę dni przeznaczonych na odpoczynek. Wskazuje się, że odpowiednia liczba treningów dla amatorów to 3 do 4 razy w tygodniu, jednak wszystko zależy od osobistych uwarunkowań osoby i rodzaju wykonywanego treningu.

Ważnym elementem każdego treningu jest odpowiednio zbilansowana dieta, która zaspokoi potrzeby organizmu. Jeśli trenujemy głównie street workout, można zrelaksować się w basenie – pływanie znakomicie rozluźnia spięte mięśnie i odciąża szkielet. Gdy nie masz czasu na basen, przygotuj sobie ciepłą kąpiel z dodatkiem soli (Epsom, bocheńskiej, etc.) – mówi się, że to znakomity sposób na zrelaksowanie obolałych mięśni. Warto również pomyśleć o masażach ciała, ale przede wszystkim – wysypiać się. To niby drobnostka, ale właśnie podczas snu organizm regeneruje się najmocniej.

Dużo treningów wcale nie oznacza lepszych wyników – o tym należy pamiętać, by uniknąć nieprzyjemnego stanu, jakim jest przetrenowanie naszego organizmu. Pamiętajmy, że stan przetrenowania może dotknąć każdego, kto ćwiczy – nie tylko zawodowych sportowców. Street workout to na tyle wymagający sport, że trzeba podejść do ćwiczeń rozsądnie. Regeneracja po treningu jest najważniejszym punktem każdego treningu – bez niej szybko stracilibyśmy nie tylko zapał, ale także fizyczne możliwości, dlatego nie bądźmy dla siebie zbyt surowi i pozwólmy sobie na chwilę oddechu.

Street Workout
Wszelkie informacje na temat bezpieczeństwa podczas treningu street workout zaczerpnęliśmy ze strony wiodącego producenta urządzeń i zestawów do ćwiczeń street workout, jakim jest FitPark Producent Street Workout. W ofercie producenta znajdziecie przyrządy, dzięki którym wykonacie trening street workout, a także przygotujecie wasze ciało do ćwiczeń. W końcu ćwiczenia street workout to nie tylko praca nad mięśniami, lecz także rozciąganie i regeneracja.

Podziel się.

o autorze

1 komentarz

Zostaw odpowiedź